האמת על מתווכי הביציות ומה ההבדלים בין אחריות לניצול

הרבה מטופלות שואלות אותנו, מדוע בכל פרסום אנו מקפידים לציין שחברת מנור מדיקל אינה מתווכת כמו שאר הסוכנויות?

לאור זאת חשוב לנו להבהיר מה ההבדל בין רופאים/מתווכים ישראלים אשר שולחים מטופלות לתהליך תרומת ביצית בחו"ל תמורת עמלה מבלי לבדוק שלא נעשה ניצול ציני של התורמת, לבין חברה שלוקחת אחריות על כל התהליך החל מגיוס התורמות ועד ליצירת העוברים על ידי צוות רפואי ישראלי מוביל בתחום.

 

התורמות

רחם האישה אינו חוות ניסיונות ומטרת תרומת הביצית מחו"ל היא לייצר חיים חדשים במינימום זמן, מקסימום מקצועיות וללא סיפורים ופשרות לא יציבות. 

הדבר החשוב ביותר בתהליך הינן תורמות הביציות המדהימות כי בלעדיהן הקסם הטהור לא היה קורה.

גיוס התורמות המיועדות הינו תהליך חשוב מאין כמוהו ובמנור הוא מתבצע רק באמצעות צוות של מנור מדיקל אשר נמצא בקייב ועובד בהתאם לפרמטרים מחמירים שנקבעו על ידי הרופאים הישראלים, כמו כן גם הבדיקות הרפואיות מבוצעות לתורמות על ידי הצוות הרפואי של שלנו כולל אבחון פסיכולוגי.

אנו מקפידים לטפל בתורמת בצורה מחבקת, מכובדת וחמה וכל הזמן רואים לנגד עינינו את האחריות הרפואית ותחושת הביטחון והרוגע שאנו מחויבים לספק לתורמת.

 

חוק מספר אחד במנור הוא לפצות את תורמות הביציות לפי סכום שנקבע מראש ולא לפי כמות הביציות שנשאבה, הקליניקות במזרח אירופה שאיתן עובדים  רופאים/מתווכים ישראלים אחראיות על גיוס התורמות, בדיקתן ואישורם בהתאם לפרוטוקולים רפואיים של רופאים זרים.

לצערנו הגדול, באותן קליניקות מפצים את התורמת רק בהתאם לכמות הביציות שנשאבה ממנה וזו תופעה מחרידה של ניצול מביש וכל המתווכים והרופאים שרוכשים מהם ביציות טומנים את ראשם בחול, ללא חמלה ולקיחת אחריות ומעדיפים לעבוד בקיצור דרך ולהיות ראש קטן.

הידעתם שיש תורמות שנוסעות ברכבות 800 ק"מ בכדי לתרום ביציות ולהביא מזון לילדיהן, אך מי יודע האם התורמת זכתה לקבל טיפול רפואי ראוי? האם עברה את התהליך בשלום וללא סיבוכים רפואיים? האם זכתה לקבל פיצוי הוגן? התשובה היא  לא !!! סוכנויות התיווך הישראליות והרופאים אשר רוכשים מהם ביציות אינן מכירות ואינן רואות את התורמות כלל וכלל.

אנחנו מציפים רק חלק קטן מתוך ניצול והתעלמות מתהליך רגשי מורכב שלפני הכל מחייב את המוסר ואת הבטחון שהילדים שייוולדו הם לא פרי ניצול ציני.

מסקנה: חברה אשר אינה מבצעת את כל התהליך בעצמה כולל גיוס התורמות היא סה"כ סוכנות שמתווכת בין מטופלות לבין קליניקה בחו"ל אשר מספקת עבורם ביציות והמושגים אחריות וחמלה הם לא נר לרגליהם.

 

 

המעבדה בחו"ל

מנור מדיקל הינה החברה היחידה מישראל שביצעה מיזוג עם קליניקת ויקטוריה שנחשבת באוקראינה למובילה ומודרנית וכמובן בעלת כל הרישיונות הנדרשים.

רישיונות הקליניקה כוללים אישור ממשרד הבריאות הישראלי להבאת עוברים טריים ומוקפאים לבתי חולים בישראל.

הפעילות של מנור מדיקל מהווה 90% מכלל פעילות הקליניקה ועובדה זו מאפשרת לצוות הרפואי של מנור לנהל את המעבדה לפי פרוטוקולים ישראלים ללא התערבות גורמים זרים, אי לכך תהליך הפריית הביציות הטריות של התורמות עם הזרע של בן הזוג/תורם שהוטס מישראל מתבצע במעבדה על ידי אמבריולוגים ישראלים בלבד שטסו למטרה זו, כמו כן גם תהליך הפשרת הזרע במעבדה בקייב מבוצע רק ע"י אמבריולוג ישראלי כולל הרישומים.

חשוב לציין כי גם הטסות מכלי הזרע לאוקראינה והחזרת עוברים לישראל מבוצעות ע"י אמבריולוגים ישראלים מקבוצת מנור.

בסוכנויות התיווך העבודה יותר קלה, הזרע מוטס לחו"ל באמצעות חברות שילוח או בלדר, הזרע מופשר במעבדה על ידי אמבריולוג זר שאינו קורא עברית, גם ההפריה והקפאת העוברים מבוצעות על ידי אמבריולוגים מקומיים ובסוף התהליך, סוכנות התיווך מקבלת עוברים מוכנים שנוצרו על ידי צוות זר ללא פיקוח אמיתי של הרופאים אשר יקבלו את העוברים האלה לצורך החזרות למטופלות ישראליות.

 

מידע נוסף שכדאי לדעת

תשלומים: במנור מדיקל ניתן לשלם באמצעות אשראי של 12 תשלומים ללא ריבית או באמצעות לקיחת הלוואה מיוחדת מהבנק כאשר חברת מנור סופגת את הריבית בחלק מהמסלולים.

כמו כן את התשלום מעבירים לחברת מנור מדיקל ולא לחשבונות שונים של קליניקות בחו"ל.

בסוכנויות התיווך אין אפשרות לסייע למטופלים בחלוקה לתשלומים ואת התשלום חייבים להעביר לקליניקה בחו"ל וחלק נוסף לרופא המתווך.

ביטוח: חברת מנור הינה היחידה אשר מבטחת את כל מסלולי תרומת הביצית על ידי חברת הביטוח אנגלית אשר מתמחה בטיפולים מסוג זה.
הביטוח כולל את כל התהליך ולא רק את הקליניקה או הצוות הרפואי.

בסוכנויות התיווך אין ביטוח ובמקרה של בעיה חס וחלילה יש להתמודד עם הקליניקה הזרה כי הרי לה התשלום שולם.

 

חברת מנור הינה הגוף היחיד בישראל אשר מבצעת את כל התהליך בפועל עם צוות ישראלי בניהול פרופסורים מובילים ואנו רואים חובה מוסרית להאיר את עיניכם עם המידע החשוב באופן גלוי ושקוף בכדי למנוע צער ועוגמת נפש.

אנו מבינים לליבן של המטופלות ויודעים היטב כי עצם ההגעה להליך הינו פשרה עצומה וטלטלה נפשית, המטופלות בצדק רב רוצות לדעת שהן בידיים הכי מקצועיות ושכל התהליך יעבור במהירות ובאחריות כלפי כל הצדדים.

מנור מדיקל היא חברת בת של קבוצת דנאל אשר נסחרת בבורסה בשווי של 3,426,3323.3 מיליארד ₪.

מנור מדיקל  היא לא עוד מתווכת בתהליך של יצור חיים וגם כאשר מדובר בשמות מיתולוגים של רופאים, חובתכם היא לא להתפשר ולשאול שאלות ולדעת שמגיע לכם לקבל שרות ללא פשרות שבסופו תחבקו ילד.

זהו הפרויקט היחיד בעולם שאין מקום לפשרות, טעויות או תקלות, לייצר חיים זו זכות ובמנור מדיקל 4800 הילדים שנולדו עד היום מ-17 מדינות הם התשובה להצלחה.

האמת על מתווכי הביציות ומה ההבדלים בין אחריות לניצול

תגובה 1

  1. לילך גלילי ב- 15/10/2021 בשעה 21:40

    אני מאוד התרשמתי לטובה

השאר תגובה





אתר זה רשום ב-wpml.org כאתר פיתוח.